Begroting 2021
portal

Programma 0 Bestuur en dienstverlening

Speerpunten

Wat gaan we daarvoor doen?

Digitalisering publieksdienstverlening
De afgelopen jaren is de gemeente gestart met digitale dienstverlening. Hiermee besparen we tijd die ingezet kan worden op andere diensten en realiseren we de financiële bezuiniging. Het uitgebreidere aanbod aan digitale producten voldoet aan de behoeften van de inwoners. Momenteel zijn er van de 25 digitale processen 20 geïmplementeerd. Door de Corona periode zien we een positieve trend in de afname van digitale producten. Streven is dit vast te houden, ook na de Corona periode. Hiervoor voeren we de volgende acties uit:

  1. Het invoeren van nieuwe digitale producten. Van 20 naar 23 producten.
  2. Het aanpassen en vernieuwen van de volgende drie digitale processen:

a. Verhuizingen en verzoeken
b. Rijbewijzen en reisdocumenten
c. Burgerlijke stand

  1. De succesfactoren voor digitalisering in praktijk brengen:

a. De vindbaarheid op de nieuwe website en het gebruiksgemak van de digitale producten verbeteren. Dit stimuleert de keuze van de inwoner om een product digitaal aan te vragen. Ingewikkelde processen demotiveren de aanvrager en noodzaakt fysieke afspraken.
b. De sturing op digitale aanvragen via al onze kanalen.
c. De openingstijden herzien als gevolg van de toename in digitale aanvragen.

Deze pagina is gebouwd op 04/09/2021 11:12:21 met de export van 04/08/2021 11:47:36